Regnsmatter

…mot fönstret är bland det bästa jag vet. Man blir så skönt medveten om att man befinner sig inomhus i myset och värmen. Just nu till exempel sitter jag med datorn i soffan, belåten efter god middag, med tända ljus och bokskrivning på gång. Jag befinner mig i ett så kallat perfekt tillstånd.

Nu, kl 19, är jag nöjd med att jag orkade ta mig till Actic för det där armpasset jag inte var så sugen på imorse. Ha alltid det i åtanke om ni någon gång känner för att hoppa träningen: belöningen efteråt i form av endorfiner, starkare och avslappnad kropp är bra mycket mer värd än ångesten och besvikelsen för att du inte orkade. Ut med lathet – in med produktivitet.

Och glöm för fasen inte att shaka – det är ju lördag!

2 thoughts on “Regnsmatter

Kommentera

