Arbetsro

För mig är det inte jätteviktigt med musik när jag skriver, däremot är det viktigt med rätt mängd och sorts ”störningsmoment”. Jag kan t.ex. inte ha min sambos favoritmusik Dropkick Murphys på hans vardagliga volym men jag har gärna på lugn Twilightmusik så att man knappt hör vad det är. Jag säger ofta tyst för mig själv vad jag skrivit och då måste jag också kunna förstå det när jag upprepar det.
Självklart förbättrar även mulet väder och regn arbetsmoralen. Därför ser jag alltid fram emot den underbara hösten. Då finns det stor plats för projekt, promenader och kvällsmys i soffan.

Bästa skrivarlåten just nu – Phasination Phase

Kommentera

