Att växa upp

Undrar när man känner sig helt vuxen… Är det när man flyttar hemifrån? När man får barn? När man utbildat sig eller när man ”klarar” sig själv? Jag tycker hur som helst att jag ibland är naiv och barnslig i mitt tänkande till att i nästa stund ha ett väldigt världsvant och organiserat sinne. Antar att det mestadels är hormonerna som styr. Men jag vill faktiskt också ha något att säga till om när det gäller min tankeverksamhet! Och där gäller det att vara envis och inte lyssna för mycket på känslorna. Sätt upp en målbild för hur du vill tänka och reagera i stort och gör minst ett aktivt val varje dag för att nå dit så är du en bit på väg.

Boktips: Det blir alltid som man tänkt sig av Olof Röhlander.

Kommentera

