Må-bra-svårigheterna

Jag försöker ju som en del av er vet få in fler berättelser till min bok och då postar jag bl.a. kommentarer på olika bloggar, stora som små. Det jag märker, lite för ofta, är att flera personer som har de större bloggarna skriver att de måste ta en paus för att de inte mår så bra. Vissa skriver anledningen rakt ut medan andra inte riktigt vet och bara skriver att de måste komma bort en stund. I flertalet av dessa fall är det säkert för mycket vardagsstress som hunnit ikapp dem. Man vill så mycket och trivs så enormt bra med sitt jobb som bara går bättre och bättre, karriärkurvan ökar stadigt. Kan tänka mig att det efter ett tag finns något slags klimax där man inser att ens vardag måste tagga ner sig ett par hekto, att det är ohållbart i längden. Det är väl nånstans där dessa bloggare och profiler befinner sig när jag besöker dem.
Det jag vill ha sagt med detta är att det kommer alltid behövas psykiskt stöd. Får man det inte (tillräckligt) av sina nära och kära kan man söka sig till dem som är utbildade inom ämnet. Jag vet att jag vill hjälpa alla slags människor att må och bli bättre, därför känns coachyrket så 100% rätt för mig. Längtar tills dagen jag tar min certifiering! Det lutar just nu åt denna utbildning, men det finns ju fler bra att spana in. :)

Kommentera

