Frukost

Denna underbara måltid. Man är bara sugen på stärkande nyttigheter och iallafall jag kan totalt vräka i mig allt jag kommer åt. Jag tycker synd om er som inte är hungriga på morgonen/förmiddagen. Det är verkligen godaste målet på hela dagen. Det finns ju oändliga varianter men min kan bestå av:
– knäckebröd med färskost, skinka, tomat, avokado, m.m.
– gröt med färsk frukt, kanel, russin, hasselnötter, iskall mjölk
– naturell A-fil med färska blåbär och ingefära
– löskokt ägg med kaviar, dryck apelsinjuice
– småtti på proteinpulver,mango, hallon, selleri, m.m.

Det var bara ett litet axplock och helst vill jag äta allt varje morgon (är särskilt hungrig efter 30 min Crosstrainer kan jag lova). Tänker ofta på Dolphans råd i hans bok som lyder något i stil med: ”ät som en kung på morgonen och som en fattig man på kvällen”. Passar mig alldeles utmärkt!

20120913-110231.jpg

Kommentera

