Tänk om

Jag har själv varit fast i träsket där man tycker att smalhet är det enda rätta. Ju smalare desto bättre. Jag har verkligen inte lidit av någon sjukdom – långt ifrån – men jag har ändå haft, enligt nuvarande Linette, felaktiga värderingar. Förr i tiden när ämnesomsättningen såg annorlunda ut vägde jag 46 kg till mina 165 cm. Nu har jag istället på rent välmående gått upp tio hälsosamma kilo de senaste 4 åren. Det är så intressant vad den psykiska inställningen kan göra mycket, den är ju faktiskt allt. När jag var som minst tyckte jag att jag var tjock och nu tio kilo senare tycker jag att jag ser sund ut men jobbar på att få fram ännu tydligare muskler. Jag är så glad att jag kom ur det värsta ”anorexiatänket” och istället började fokusera på hälsa och styrka. En snygg kropp blir inte snygg förrän man mår bra. Mår du bra spelar det ingen roll hur mycket vågen eller måttbandet visar, då låter man humöret styra – det känns så mycket bättre!

Så jag vill få fler att gå från att tycka att det här är snyggt:

Till att istället tycka att det här är snyggt:

Sträva alltid efter det sundaste alternativet för din psykiska och fysiska hälsa. Och granska inte din kropp så allvarligt, ta den med en nypa salt.

I love to be thin, but I love pizza more.

Kommentera

