Nystart

Nu har det varit lugnt ett tag och det beror helt enkelt på att jag haft en mindre (egentligen oviktig) kris. För att göra en lång hisoria kort så har jag tappat en hel del filer på min dator. Vi lyckades rädda en del men t.ex. är två hela färdigskrivna kapitel av min bok borta. Det blev fel i back-upen. Så jag pendlar fram och tillbaka mellan ”jag orkar ingenting” och ”äh va fasen, det här lilla hindret kommer inte kunna hindra mig. Nu kommer den bli ännu mer värd när den väl är färdig”. Jag försöker verkligen göra det bästa av situationen men när det är så många olika saker som är borta blir man helt utmattad. Ja, ja. Jag ska streckskriva de två kapitlena under de kommande veckorna så fort som möjligt, så jag ligger i fas. Målet är fortfarande att skriva klart boken (enligt mina mått mätt) innan 2012 är slut. Denna vecka är det kvällsjobb på Actic som gäller så jag har åtminstone förmiddagarna till att skriva.

Note to self: ha ALLTID, ALLTID minst två back-uper och dubbelkolla alltid, alltid när det gäller kombon dator + viktiga saker.

Kommentera

