Höstmörker

Hur underbart är inte det?! Det är mörkt vid 13 som om klockan redan vore 17, tycker det är så mysigt. :) Hösten är verkligen den mest kreativa årstiden. Då jobbar man bra på dagen och kan mysa in sig eller gå promenad på kvällen – perfekt! Sånt slöseri för de som tycker hösten är piss (vilket verkar vara majoriteten av vårt lands befolkning). Önskar alla kunde se det underbara med hösten och försöka njuta av varje årstid istället för att alltid längta efter sommaren. Försöker man se det bästa i allt garanterar jag att livet blir roligare. :)

Var nyss på vårdcentralen och skulle kolla upp andningen. Hade inte träffat min läkare Jonas tidigare men han var jättebra! Jag hade förväntat mig motsatsen men han brydde sig verkligen. Så nu har jag tagit blodprov, han ringer om svaren imorgon och så ska jag få tid hos astmaläkaren. Känns bra! Dock sprack blodkärlet eller något så det gjorde skitont att ta proverna. Men det händer ju inte varje gång så jag behöver inte vara rädd till nästa gång (övertala mig själv). ;)

Gjorde pizzarullar nyss på filodeg, blev rätt bra. Har varit sugen så länge nu så det smakade riktigt bra! För att kompensera ska jag och en vän käka underbar sallad sen. :)

4 thoughts on “Höstmörker

  1. Åh, jag älskar också hösten! Alla årstider är ju bra på sitt sätt som du säger!
    Håller med dig om att det är tråkigt när alla bara längtar efter sommaren och klagar på nuvarande årstid. :)

    Pizzarullarna såg riktigt goda ut! ;)

Kommentera

