Röd/gul/grön

Eftersom jag fortfarande har problem med min dumma andning kan jag inte lägga fullt fokus på träningen i den mån jag vill, jag vågar inte ta i ordentligt. Då har jag känt att jag iallafall vill lyckas bra med maten. För att få koll på hur bra jag faktiskt äter från dag till dag har vi skapat ett schema där varje dag blir antingen grön, gul eller röd. Man kan kompromissa lite med dessa men grundtanken är: grön – bra mat på regelbundna tider, gul – något sämre vad gäller mat eller regelbundenhet, röd – snacks/dålig mat. Ungefär så. :) Ska visa er när vi fyllt i någon månad!
Idag ska jag julpynta och lyssna på julmusik. Kanske baka saffran… Men först blir det stan och se till Snuffi hos mamma. Önskar er en härlig lördag!

Kommentera

