PMS

Jag vet inte om killar förstår hur jobbigt det är att lida av det. Flera dagar. Varje månad! Och jag har ändå lindriga besvär (tror jag?!). Nu är jag precis i en period där jag byter p-piller så jag antar att det är ännu värre nu men jag hoppas innerligt att det går över. I förrgår blev jag galen för minsta lilla: attackerade Olle med motfrågor som ”vad fan är det som får dig att säga sådär?” och höll på att spricka av irritation på att mina byxor satt lite snett. Igår kväll var jag tvungen att moffa i mig en halv kladdkaka och den senaste veckan har jag fått hålla tillbaka tårar lite för ofta. Och för att inte tala om mitt stackars ansikte! Finnarna är enorma och näst intill omöjliga att dölja med smink, USCH! Som sagt, jag hoppas att jag slipper detta hormonträsk framtida månader, annars vet jag inte vad jag tar mig till. Tänker inte bli crazy bitch på heltid direkt. :) Antar att fler känner igen sig, brukar ni göra något för att lindra besvären?

Det går bra att skriva idag! Älskar flowet. Helst av allt skulle jag bara vilja sitta och skriva en vecka i streck men jag måste ju faktiskt jobba lite också. ;) Har kommit fram till en ny tidsplan med tanke på att jag fick skriva om två kapitel. Den känns mycket realistisk och jag bockar av allteftersom. Underbart. Hittade i min research en bra länk dit bl.a. våldsbenägna män kan vända sig för att få hjälp med att ändra sitt beteende: http://www.rikskriscentrum.se/. Jag är glad att det satsas en hel del på detta då man angriper grundproblemet istället för att bara försöka ta hand om konsekvenserna. Detta är ett så stort samhällsproblem så det kommer alltid finnas organisationer som behandlar båda delarna men hittils har det varit mest fokus på att hjälpa de utsatta, nu förflyttas fokus mer och mer till de som slår. Det är fint att det finns de som vill hjälpa våldsamma personer att bli bättre och komma ifrån deras destruktiva beteende.

Kommentera

