Förberedande seg

När jag ser min yrkesvardag om tio år framför mig ser jag ett ganska hektiskt liv med många olika platser och arbetsuppgifter. Jag ska kämpa mig dit och längtar enormt mycket dit och vet att det kommer bara svischa förbi så står man plötsligt mitt i det. Det gör att jag, även fast jag känner lite rastlöshet dessa tider för att jag inte är där än, kan njuta av lugnet jag har nu. Det är segt att ”vänta” men jag vill ta vara på och glädjas åt alla delar av mitt liv. Just nu ser det ut på detta sätt och då ser jag det positiva i det, samtidigt som jag hela tiden strävar mot en rolig förändring. Acceptans helt enkelt. Jag tror att man kan uppnå positiv förändring först när man accepterar vart man befinner sig idag, då kan man se logiskt på situationen och därifrån bestämma sig för vad man behöver göra för att ta sig vidare. Älskar personlig utveckling och framgång. Och frukost…

Kommentera

