Introvert eller extrovert?

Jag tror att jag alltid har setts som en väldigt öppen och social person och det är klart jag kan vara det när det gäller, men jag trivs ju inte som det. Jag trivs allra bäst när jag får uttrycka mig i text och har få människor runt mig. Jag kommer älska att arbeta som coach för enskilt kommer alla människor fram, men i grupp tycker jag ofta det blir stökigt och jag kan inte sortera alla intryck och känslor som kommer in samtidigt. Därför blir jag istället tyst. Om det inte redan är en tyst grupp, då går ofta in som ledare för att få något att hända. Det är olika beroende på situation. Hur som helst ser jag iallafall mig själv som introvert och jag är glad att jag är medveten om det. Här ser ni Susan Cain prata om hennes bok och idéer angående introverta och om hur samhället mestadels är anpassat för extroverta.

Susan Cain – Quiet: The power of introverts in a world that can’t stop talking

Kommentera

