Vi passar olika bra

…på olika ställen. Jag t.ex. blir lätt uttråkad av det ytliga sociala där man ska låtsas som man känner främlingar och vara klatchig och skratta mycket. Jag vill diskutera viktiga saker, trauman, drömmar, framtidsplaner. Jag vill inte stå och bara säga hej eller kanske ”den där är skitsnygg på dig!”. Jag KAN men jag vill inte. Så finns det de som älskar att chitchatta och bara stå och flamsa om ingenting och gärna älta det som hände dem igår – ”ni skulle bara veta! Ah, ni förstår.” Nej, jag vill ha lite djup i konversationerna, annars kan det va. Jag vet inte om det gör mig något introvert…? Hur som helst är det svårt att bli förstådd i vissa sammanhang när man som jag föredrar en viss typ av samtal. Jag försöker vara öppen men jag har så svårt att vara mig själv när man nästan blir tvingad till det här konstgjorda tugget. Det är ingen som tvingar mig naturligtvis men alla mina sociala sidor skriker åt mig i såna situationer att ”skratta nu” eller ”säg något klyschigt”! Det är liksom inte jag. Jag är så glad att jag kommit underfund med det här så tidigt, jag kan anpassa mig lättare. Och jag tror den insikten kommer vara nödvändig när jag ger mig ut i plugget och i yrkeslivet. Here I come!

Introvert

Silent

Kommentera

