Ventilastin Novolizer

…heter medicinen jag ska testa, någon som har erfarenhet av den? Jag hade som sagt ingen astma men jag fick utskrivet recept ändå som jag ska prova. Varför inte liksom. Blir det bättre så är ju det gott, om inte kanske placebon sätter in. ;)

Idag har varit en riktigt social dag, man lär känna många nya människor såhär i början. Det är jättekul men också lite påfrestande (har det med att jag är introvert att göra tro). Efter en sån här produktiv och rolig dag är det extra skönt att ta ordentlig helg. Det är NÄSTAN så jag ska skita i att träna imorgon, men jag tror det får bli lite mage iallafall ja. Hur som helst blir det lite plugg, lite skriv och mycket svull i helgen. Perfekt i mina öron. :) Nu i början diskuteras det ju mest historiska gubbar och agrara samhällen men längre in i kursen kan jag tänka mig att jag vill skriva av mig en hel del här. När man kommer in på lite trevlig mikrosociologi, gruppsykologi och utveckling. Can’t wait! :)

9 Comments

Lägg till →

  1. Jag är också introvert! Tror det kan påverka ganska mycket när man träffar nya människor, varken du eller jag är ju osociala men man blir ju trött efteråt! ;)

  2. Åh, precis sådär känner jag också. Har stött på problemet oerhört många gånger och det är få som faktiskt förstår mig när jag inte vill följa med på fester och liknande. Väldigt synd. Men det är väl så när vi är minoritet av jordens befolkning! ;)

    • Jag har dessvärre haft vänner som påstått att jag haft ett tråkigt liv på grund av det. Vilket jag själv inte alls tycker att jag har och det är ju det som räknas!

      • Ja, det är synd att det är så lite förståelse och acceptans från de motsatta när det känns som vi är väldigt förstående mot dem. Jag tror faktiskt inte vi är minoritet, har sett olika uppgifter, däremot är vi inte direkt dem som syns mest – alltså tror vi att det finns få introverta. ;)
        Tråkigt när inte ens ”vänner” förstår men som du säger – det är ju vad man själv tycker och trivs bäst med som räknas! :)

  3. Exakt!
    Jaså? Där ser man, jag har nog bara läst att vi är minoritet men det är nog som du säger. Vi gör inte så mycket väsen av oss på det sättet kanske! ;)
    Ja, det är verkligen trist, förhoppningsvis förstår de väl bättre om de träffar fler som är introverta. Tror det handlar mycket om vilka man träffat, umgås man med främst extroverta så uppfattas nog introverta som extra ”speciella”. Eller vad tror du?

    Haha detta är ett så intressant ämne!

Kommentera

