Jag tycker så

Jag tänkte på det här med att man säger saker som man själv tycker utan att alltid tillägga det självklara. Eftersom det är jag som säger det är det självklart jag som tycker det. Men ibland kan jag bli frustrerad av att O säger något som låter som fakta, fastän det egentligen bara är han som tycker så.
Jag är sån som ofta tror på det folk säger utan att tänka särskilt kritiskt. Därför krockar det i mitt huvud när O säger något som jag inte tycker stämmer bara för han lägger inte till det självklara ”det är min åsikt iallafall”. Det gör man ju inte i en vanlig konversation liksom.

Jätteknöligt, men ett exempel är om någon säger ”alla i gruppen är uppspelta inför det här”. Om en av tio inte är uppspelt så stämmer det ju inte även om det framförs som ”fakta”. Dock har ju den som säger påståendet rätt enligt honom om han uppfattar det som att alla i gruppen är uppspelta.

Det fanns ingen poäng med det här snacket och ni kanske inte alls har tänkt på sånt här men det är dessa typer av tankar som min hjärna automatiskt ockuperas med. Undrar väl egentligen bara om någon känner igen sig. ;)

En sak jag också stört mig på är hur jag ser ut i profil, ser ut som en HELT annan människa än framifrån (tycker jag!). ;) Men nu på senare år har jag jobbat bort min ”irritation” så nu gillar jag faktiskt min profil, ser lite vuxen ut för en gångs skull. Det behöver jag! :)

Profil

Kommentera

