Förlag

Det funkar bra med tvåtimmars-metoden idag! :) Fick klart ytterligare en sammanfattning på ett kapitel på två timmar. Så nu är jag kan jag jobba med boken hela kvällen! :D Tänkte skriva rent mina kära medhjälpares berättelser och skicka ut så de vet vad som kommer med. Fick ett nej från ett förlag idag, som jag var beredd på, för de sa att de inte hade riktigt den inriktningen som min bok tillhör. Jag gör ju så, jag skickar hellre till för många än för få och även om deras inriktning på böcker ligger i gränslandet så tar jag hellre en chansning. Som i så många andra situationer gäller det även här: det värsta du kan få är ett nej. Och ju fler nej, desto närmre ett ja. Jag har mina coping-taktiker. ;) Nämen som sagt, jag har många, många kvar att skicka till och jag hoppas såklart mest på dem som jag vet att min bok passar hos. Spännande!

Funderar på att gå en skrivarkurs i framtiden så att jag har det på papper när jag vill ha skrivaruppdrag. Så behagligt att resa för att få inspiration, sitta och skriva vid ett sånt här ställe några dagar.

Barcelona

Kommentera

