Betyg

Det är ju alltid kul att få högsta betyg men det är jobbigt när det blir ett mönster som man tycker att man ”borde” leva upp till. Tänk att vi alltid måste sträva högre och högre hela tiden. Det är absolut något bra men när det gäller att få G eller VG bryr jag mig faktiskt inte särskilt mycket. Men just för att jag hittils fått VG känner jag ju press att få det resten av kursen också – vilket förmodligen inte kommer hända. Redan när jag började på LiU bestämde jag mig för att hålla fokus på G – VG är bara bonus. Men nu sitter man här och är nöjd samtidigt som pressen på att få VG växer i takt med insikten om att det nog ”bara” blir G på kommande.

Ni vet den känslan när man haft släkt på besök hela helgen och så kommer söndag eftermiddag och man vet att alla snart ska åka, det är ju bara så tråkigt! Man går från något roligt till något sämre – så känner jag med att inte få VG på nästa tenta. Det vore så skönt för mitt lilla ordningssinne. Det är klart jag kommer göra mitt bästa – som alltid – men jag är så osäker på vad som kommer så jag måste förbereda mig på G. Jäkla ”duktig-flicka-syndrom”. Orka med sånt – jag är glad sålänge jag slipper omtenta och får ett jobb när jag pluggat klart! Snacka om I-landsproblem! ;)

Så. Det var skönt att lätta hjärtat lite. Nu ska jag fortsätta plugga. Längtar till kvällsmat och promenad! :)

20130423_163030_20130423163143551

Kommentera

