Svullo

Jag har verkligen problem med svullen mage. Så fort jag spänner magen blir den i princip helt platt men så fort jag slappnar av ser den ut som en ballong. Det var ju någon månad sen då jag helt spontant slutade dricka mjölk och då antar jag att det blev lite bättre. Då käkade jag heller ingen pasta på ett tag och jag kommer ihåg att jag blev förvånad av känslan att inte vara uppsvälld. Anledningen enligt de flesta sidor är ju: gluten- eller laktoskänslig, stress, för mycket fibrer och/eller kolhydrater. Jah! Då är det bara börja utforska då… ;) Jag är ju inte intolerant mot mjölk eller mjöl men kan ju absolut testa att skippa det ett tag – känns som det borde hjälpa. Och så skulle man enligt FODMAP helst undvika torkad frukt, melon, äpple och päron och istället välja banan och apelsin. Så extremt hoppas jag inte att jag behöver gå så jag måste välja noga bland frukt men som sagt att ta bort mjölken ett tag kan ju vara en god idé. Nu gäller det bara att komma ihåg att jag inte kan äta yoghurt, kvarg eller tzatsiki. Haha, mjölken gömmer sig överallt!

20130502_175714_20130502203015789Hade somrigt, grönt lack idag. Jag blev en hel färgklick med min fina koralltröja (som ser orange ut på just den här bilden). Imorgon blir det dock helvita naglar som passar till kavaj och jeans – casual business.

Kommentera

