F*ck normality

Det finns en hårfin gräns för vad man kan ge för ”livsråd” utan att det blir för smörigt och slimigt. Men ett jag tycker att man behöver påminnas om ofta är att man ska vara sig själv. (Vad nu det är.) Nämen just att man inte medvetet gör sig till när vissa personer är i närheten. Dock beter man sig ju annorlunda beroende på vem man umgås med, man anpassar sig – det är inte det jag menar. Jag menar att man alltid, i alla situationer, borde agera i enlighet med sina värderingar om sig själv (ideal & ought self). Då minskar man risken för ångest och man känner sig trovärdig. Ofta tror man att man skulle bli sedd som knäpp och onormal om man skulle vara sig själv, men det spelar ju faktiskt mindre roll, plus att det oftast inte stämmer. Vad är viktigast – att ge andra tillfredsställelse genom att du beter dig konstlat eller må bra själv? Jag vet vad jag väljer. :)

Screenshot_2013-05-12-10-30-47_20130512212039406

 

Kommentera

