Hormondag

Lite skitdag-känsla idag – konstig nog. Tror det är omöjligt att komma ifrån hormonförändringar, men jag är ändå väldigt nöjd nu jämfört med innan. Har inte uppdaterat er tror jag men jag valde att testa mina gamla östrogenfria minipiller som jag hade i typ fem år. Har haft dem ett kvartal nu och kommer fortsätta med dem ett tag. Så får jag göra ny avvägning efter första graviditeten eller sådär. Min hy är iallafall så gott som problemfri och jag märker inte av humörsvängningarna lika tydligt, även om det vissa dagar blir riktiga fuldagar men det tror jag som sagt är omöjligt att komma ifrån. Då får man bara go with the flow och göra sånt man mår bra av. Komma igen nästa dag. Det finns tid till det också. :)

Idag ska jag som tur är träffa Slippa, som varit i USA en månad, så min skitdag är räddad! Och så ska mitt hjärta och jag gå mysig PW ikväll – då har jag ändå gjort det bästa av det. Men först: fortsätta läsa om kvalitativ forskning. Ingen träning idag inte. ;)

image

Gammal bild men jag lever i den tröjan från Gina var dag. Så skön!

Kommentera

