Novahuset

För ungefär en månad sen kom jag i kontakt med Paulina som arbetar för Novahuset här i Linköping. Nästa vecka ska vi träffas och prata igenom vårt framtida samarbete. Novahuset arbetar för att hjälpa våldsutsatta tjejer och killar till ett bättre liv utan våld, sexuella övergrepp och förtryck. Det ska bli riktigt kul att ses och höra mer.

Gå gärna in och följ både min resa gällande boken No more Mr. Nice Guy och Novahuset på Facebook. Det finns hur mycket som helst att skriva och prata om när det gäller detta och det finns alltid hjälp att få. Känns alltid roligt och viktigt att komma i kontakt med andra som brinner för samma sak.

Ikväll har jag haft lite skön urladdning med mitt hjärta som stöd under vår långpromenad, vi har pratat om ”riktiga” saker. Det borde man göra varje kväll. Hur som helst har vi kommit fram till lite saker som vi kommer göra i fortsättningen, bl.a. sätta upp veckoschema för att ha tydliga mål. Jag ska även jobba på min självkänsla som dalat lite senaste tiden. Det är ett evighetsprojekt och man ska inte dra sig för att ta tag i det även om det kan tyckas hopplöst eller onödigt. Man kan alltid börja någonstans.

Massa livssnack idag – kul när det blir varvat med lite sånt. ;) Men imorgon är det den ”hårda” verkligheten som gäller igen: morgonpromenad, grupparbete och så trevlig svärmorsmiddag. Lördag och söndag blir Vevinette-häng och morsdag-fika. Jag har en svinbra helg att se fram emot. Tack.

Novahuset

Kommentera

