Goff

Jag är så glad för att vi har bestämt oss för att ha snacksuppehåll till nyår. För det känns som om jag skulle gått upp minst fyra kilo den senaste veckan ifall jag inte hade haft det. Herregud vad jag har goffat. Visst det har varit trevligt att äta som en tok men jag har ju knappt tränat något!! Det känns direkt. Man glömmer liksom bort ”måndagslöftet”. Man slackar ju efter i slutet av veckan likt förbannat. Jag behöver flera delmål plus ett stort mål. Något konkret. Jag vill äta ännu bättre och mer regelbundet. Protein och sallad! Så man känner att kroppen riktigt tightar till sig. Får skärpa menyerna kommande veckor. Är lättare att äta bra på sommaren som tur är – eller snarare, det är lättare att inte bli hungrig varannan timme. Oavsett allt vill jag inte äta även fast jag känner mig hungrig. Jag får lära mig leva med hungern helt enkelt. Annars kommer jag en vacker dag föräta mig. Ska försöka hålla 80/20-tänket så man inte tappar allt efter några dagar. ”Må bra och kämpa för drömkroppen” får bli mottot även om det är motsägelsefullt. Sommarlov och nya tag – spyr på den frasen men den stämmer in rätt ofta. Ser fram emot måndag.

image

Kommentera

