Äckeldröm

Ååh det är så äckligt att drömma om snuskon! Händer sällan som tur är. Inatt drömde jag dock att jag och en gammal klasskompis hade vart på en fest och skulle ta taxi hem (till mitt gamla hem i Ljung – blir så tydligt ibland att logiken inte hänger med nattetid). Och så fort hon gått av vad händer då? Jo, man blir lite smått antastad av chauffören.

Det är så intressant att följa hjärnans försök att logiskt räkna ut vad som borde göras för att lösa situationen och komma oskadad därifrån. Jag tänker först på hur nära Olle är (men jag var ju långt från stan så då trodde jag inte att han kunde hinna dit). Sen börjar jag tänka på att jag kan slänga mig ut ur bilen (och är så himla glad över att jag redan betalat, för annars hade jag ju inte kunnat slänga mig ut…). Men då får jag ju inte med mig väskan som ligger huller om buller med saker i sätet och så kan jag ju inte ringa bolaget efteråt för jag vet inte vilket det är. Haha, det ligger fokus på helt fel saker. Riktigt kul att uppmärksamma. Kommer ni ihåg mycket från era drömmar? Jag skulle kunna göra en film varje morgon. De skulle bli riktigt dåliga men ändå. ;)

Näh, ge mig lite djur och natur att drömma om istället. Har dock hört att ~80% av alla drömmar är obehagliga vilket jag kan skriva under på. Men IRL såg vi svanar igår, med en liten gullig unge. Kan man inte drömma om det får man uppleva det i verkligheten.

image

Kommentera

