Ät vad f*n du vill

Jag känner att det här var det mest sunda jag hört någon säga på länge! Personligen måste jag dock kämpa för att inte äta t.ex. godis och jag vill dra ner på sockret i vardagen men hela tiden på mina villkor. Nu har jag valt att ha snacksuppehåll för det är det enda sättet för mig att lyckas få bort det – jag älskar det alldeles för mycket. Nu har jag istället fokat på all god mat som jag vet att jag mår bra av och där stämmer Fias ord in väl på mina åsikter. Alla kan ju äta vad fasen man vill, det behöver inte finnas namn på allt och uteslutande av livsmedel. Ät vad ni vill och fokusera på annat! Det är trots allt ”bara” energi som gör att vi ska fungera – så att vi orkar hitta på saker. Lev inte för att äta, ät för att leva.

Jag känner för övrigt likadant när det gäller den extrema genusfrågan i Sverige. Skit i det negativa, dra ditt strå till stacken och fokusera på annat som är roligare. Oavsett allt så är det ju så att YOLO.

image

Kommentera

