Aktivt nattliv

Igår natt kan ha vart den värsta natten gällande att vakna ur en mardröm. Jag gallskrek, var livrädd och helt övertygad om att det var något hemskt bakom mig. Jag vet inte hur lång tid det tog för Olle att lugna ner mig. Och det konstigaste är att jag ju alltid brukar minnas vad jag drömmer men det jag vaknade av igår natt och var fullkomligt vettskrämd för, finns inte kvar i minnet. Jag kommer ihåg känslan men inte vad det var. Det kanske var så hemskt så jag redan hade förträngt det när jag efter några minuter blev medveten om att det inte var verkligt. Ett aktivt nattliv minst sagt.

Och för en halvtimme sen väcktes jag precis innan björnen skulle fått tag i hästen som O red barbacka på. Tur att jag vaknade innan det iallafall, min hjärna kan ju annars dröja sig kvar och uppleva allt sånt där som man borde vakna för: fall, slagsmål, våldtäkt, rån, bli uppäten av björn osv. ;) O red barbacka och jag cyklade bredvid, i snöoväder, efter att O räddat mig från en efterhängsen läskig typ.

image

Min hjälte.

Nu ska jag försöka fortsätta sova en stund, låt mig få vila!

Kommentera

