Gemenskap

Såhär mysigt har jag det. :)

image

Första och sista jouren för veckan, gillar mitt jobb. Det jag gillar bäst är att jag har fått en helt annan syn på mänskligheten och då främst altruismen bland oss. Det finaste man kan göra är att hjälpa en annan människa när det behövs. Det är roligt att se andra glada och att se dem utvecklas. Detta är helt klart ett pedagogiskt jobb som de flesta någon gång borde prova på. När man märker att man bryr sig om andra och även sig själv känner man ett skönt lugn och en samhörighet som är större än vad man tidigare trott. Häftigt!

Nu ska jag sova. Imorgon när jag slutar ska O och jag vara motsatsen till lugna. Det ser jag fram emot. ;)

Kommentera

