Träna för känslan

PT-Fia skrev ett inlägg för länge sen om att träna för känslan. Det kände jag kom väl till pass nu. Jag stressar lätt upp mig för allt möjligt när jag väl får en stor uppgift (hemtenta t.ex.) att göra. När något tar flera dagar att bli klar med hindrar det mitt vanliga förhållningssätt om att bli klar med något så fort som möjligt. Då måste jag äta, sova, träna, vila och göra annat medans jag arbetar med uppgiften. Det stör mig. Jag vill pausa tillvaron tills jag har resultatet i min hand. Det är både bra och dåligt. Att vara målinriktad är positivt men att låta resultatidiotin gå ut över grundläggande saker som jag behöver för att fungera är inte eftersträvansvärt. Något att öva på!

Hur som helst blir jag på grund av hemtentan uppstressad över att jag t.ex. inte ätit så bra idag, kladdkaka till fika och mackor till kvällsmat. Men då hjälper mitt hjärta till att få mig att se allt i ett större perspektiv. Vi tränar på bra och äter oftast bra, det är bara dessa stressiga dagar det blir lite tokigt men det är ju inget fel egentligen, det är livet. Det går upp och ner på olika plan, inom olika områden. Även fast jag idag blir stressad över att jag inte hinner träna så mycket som jag vill och bara känner för att klanka ner på mig själv så måste jag komma ihåg att det kommer en ny dag imorgon, med nya känslor.

Jag borde släppa resultathetsen och bara göra saker för att jag känner för det ibland. En viktig insikt, tack vare hennes inlägg.

IMG_5028Svettig tjej efter skön springtur, endorfinkick!

Kommentera

