Brytpunkter

Det är så intressant med brytpunkter i livet. MIna yngre vänner upplevde några sådana igår, en fick både extrajobb och egen lägenhet på samma dag. :) Häftigt! Det får en att tänka tillbaka på sina egna brytpunkter. Den tiden jag fick egen lägenhet i stan ser jag tillbaka på med sådant lugn. Ironiskt nog slutade jag nästan helt att festa när jag flyttade in mitt i stan. Jag tog hand om mig själv, lagade god mat och tvättade. Hade mysiga hemmakvällar med mina närmsta. Det var en viktig och skön tid! Glad att jag hann landa innan jag blev störtkär igen. ;) Då flyger man bara på moln utan någon som helst verklighetskontakt.

Hur som helst borde alla unga vuxna få en lugn tid för sig själv där man märker att man alltid klarar sig. En viktig insikt. :)

337094_174281659332725_1904805027_oIdag har vi det lugnt och skönt tillsammans i höstmyset och jag vet fortfarande att jag alltid klarar mig.

Kommentera

