Karriärplanering

I veckan anmälde jag mig till en kurs som heter karriärplanering som erbjuds bland annat BVG-studenter just eftersom branschen är så bred och arbetsmöjligheterna så vida.

Det som kommer diskuteras är föjlande ämnen:
– Vad är viktigt för att jag skall trivas i ett arbete?
– Vilka är mina intressen & kompetenser?
– Vilka är mina potentiella arbetsområden?
– Hur gör jag en marknadsundersökning och informationsintervjuer?
– Hur lär jag mig använda och bygga nätverk?
– CV-granskning.

Jag inbillar mig att jag redan har rätt bra koll på detta men jag tror att det ändå kan vara nyttigt för mig att se hur det går tillväga. I mitt framtida yrke hoppas jag själv nämligen kunna erbjuda coaching inom detta. Blir spännande! :)

Idag hörde två tjejer från ett gymnasie i Kristianstad av sig och undrade om de fick ställa frågor till mig angående mäns våld mot kvinnor. De har påbörjat ett arbete som huvudsakligen berör detta ämne och jag hjälper mer än gärna till!

ikano_outfit1_6Funderar förresten på att dra mitt vanliga (hår)strå till frisörstacken. Lite trött på att slingorna måste fyllas i så ofta och att det fortfarande är en orange ton över håret. Vill ha mellanbrunt igen som på den här bilden ungefär. Får nog bli det inom kort!

Kommentera

