Utvärdering spegelvägran

Jag har inte sagt det men förra veckan körde jag och My spegelvägran. Vi blev så trötta på att känna oss missnöjda med oss själva när vi båda vet att vi är bra egentligen. Jäkla jämförelsesamhälle, man blir hela tiden hjärntvättad med hur kroppen ”ska” se ut och även om det verkar vara en uppåtgående trend med snacket om ”var dig själv, fuck de skeva idealen” så ligger det så djupt inom oss att jämföra oss med andra och kritisera oss själva. Så vi har haft spegelförbud nu i en vecka och jag måste säga att det känns… jäkligt mycket bättre! Efter bara en vecka.

Vi tänkte att när man får en impuls att kolla i spegeln på t.ex. magen, höfterna eller något annat vanligt komplexområde så ska man istället kolla bort och tänka på hur man känner sig. Istället för att haka på gamla tankemönster ska man känna efter hur man mår och vad man vill göra. Det har verkligen hjälpt mig att flytta fokus och känna mig mer nöjd med mig själv och min kropp. Man måste ju också någonstans inse att det bara är en kropp! Jag är glad att den fungerar!

Sen kan jag tycka att det är roligt med träningsresultat osv men det är en helt annan sak. Man behöver inte gå och spänna hela tiden, det räcker med att ta t.ex. före- och efterbild men framför allt att känna efter inåt, skit i utsidan. Mår du bra kommer det ändå synas och du kommer vara precis så vacker som du vill vara. :)

Slut på visdomsorden för idag!

IMG_3365

Kommentera

