Föreläsning

Idag ska jag föreläsa för de nyutbildade jourkvinnorna på kvinnojouren här i Linköping. Det ska bli roligt att komma tillbaka eftersom jag själv gick utbildningen för exakt tre år sen. :) Nu kommer man tillbaka som den som pratar istället för den som lyssnar. Hoppas jag kan dela med mig av något som blir värdefullt för dem. :)

En intressant tanke är att jag vid den utbildningen tyckte att jag kommit långt i min egen bearbetning medans jag idag inte förstår alls hur jag kunde känna så då! Visst, idag har jag kommit långt fast på ett annat sätt. Tidigare skiljde jag starkt på min egen person och det som hade med mitt förra destruktiva förhållande att göra. Idag har jag mer integrerat dessa händelser i min beteenderepertoar och accepterat att de faktiskt är en del av mig. Detta nya tankesätt har på ett sätt gjort att jag fått börja om i min bearbetning, samtidigt som den efter den förändringen kunnat genomföras på djupet.

Som jag kommer berätta för tjejerna finns det både bra och dåliga dagar men allt har ändå, klyschigt nog, gjort mig till den jag är idag. Jag skulle inte byta bort någonting för allt i världen. Det är min historia och den är viktig.

image

Kommentera

