Allt jag minns

En av mina tjejer som har delat med sig av sina hemska erfarenheter när det gäller deras destruktiva förhållande har skrivit en dikt som jag vill ska inleda min bok. Det är en vacker, sorglig och stark dikt som förmedlar känslan av att vara utsatt på ett träffsäkert sätt.

Det var en gång
kan hända länge sen
Allt jag minns
att aldrig höra sanningen

Med hårda ord och stämman stram
fastnade jag kvar, ett tag
Jag fastnade kvar, någon dag

Men dagar blir så snabbt till år
hade inte ork att fly
när viljan den blev matt
ja, kärleken blev svart

Du sade att du älskade
höll snaran runt min hals
skrattade och sjöng:
”du kommer ingenstans”

Och där tog orken slut
så jag grät, andades, dog
jag älskade, hatade och slog

Det var en gång
kan hända länge sen
Allt jag minns
att aldrig falla dit igen

– Sofia

DSC07640Tack Sofia.

Kommentera

