Organisationssmart

Jag tänker ignorera det faktum att det går långt mellan inläggen. Det är som att det blir skamfyllt när man väl skriver och så vill jag inte känna! :P Och långt och långt förresten, några dagar. Det är okej. Det är okej.

Jag läste ut boken Powerprincipen, av bland annat Camilla Björkman, igår så nu är jag riktigt inspirerad. Det ”jobbigaste” men på något sätt också det roligaste är nu att klura ut vad jag vill börja med. Alltså vilket område jag vill satsa på. Det är ju smidigt att börja redan nu när jag pluggar, även om det inte är någon brådska. Men jag kan liksom inte riktigt bestämma mig och så känns det såklart som att fler möjligheter öppnar sig när jag väl har examen i min hand. Svårt det där men jag fokuserar i första hand på boken och att skriva upp alla mina idéer. Jag har ändå kunnat lista ut att jag är bra på socialpsykologi inom organisationer. Det är verkligen en blandning av alla ämnen inom beteendevetenskap. Jag är så bred! Det är ju bra men det är också viktigt att kunna nischa sig för att sticka ut. Jag vet också att det inte kommer vara en rak linje fram till ett specifikt mål utan man får ju testa sig fram. Vill dock ha något att börja med som jag känner är riktigt roligt! Ska bli så intressant att se vart jag hamnar efter examen!

Idag är första dagen på evigheter som jag ska träna två pass, lycka! Alla spänningar släpper och då kikar kreativiteten fram.

Nog om mig, hur har ni haft det i veckan? :)

HPIM0342Gammal bild på mitt korta hår. O och jag tjatar om det hela tiden. Men jag ska vänta! Minst tio år. I alla fall fem. Åtminstone två.

Om inlägget

-

Kommentera

