Min korta stubin

Blir så irriterad på att jag inte har något att skriva… Och det är ju inte roligt att skriva om! Vet inte vad jag vill fokusera på. Vill inte bara skriva om träning men det är mest det livet består av just nu. :P Jag tror ändå jag vill fokusera på olika företagsrelaterade texter och även nyheter och tankar inom socialpsykologi och pedagogik. Vardagspsykologi. Men jag måste liksom komma in i flowet för att kunna skriva något. Plus att jag nog måste lära mig att våga förstora ett visst fenomen. Jag jobbar ändå hårt för att göra motsatsen. Krångligt? Jag ska förklara.

Jag har ju så fruktansvärt kort stubin ibland och vissa saker som inte borde skapa irritation gör det idag. Det kan räcka med att O skojar om att något jag säger inte stämmer så börjar jag gapa och gråta. Det finns för mycket som triggar igång mig just nu så jag jobbar för fullt med att försöka att inte bli arg för minsta lilla. Samtidigt som jag ska försöka få kroppen att förstå att det är okej att vara arg, jag behöver inte börja gråta bara för jag blir arg. Haha, dumma kropp som reagerar utan tillåtelse. ;)

Så ni kan ju förstå mitt dilemma där. Jag försöker att inte överanalysera och håsa upp mig över något men för att man ska kunna se på sociala fenomen i vardagen måste man kanske överanalysera och riktigt tänka sig in i det ur alla vinklar för att det ska bli en bra text. Men nästa gång jag kommer på något ska jag skriva ner det som stödpunkt och utveckla det när jag känner att jag vill det. :)

Ehm, ja. ;)

IMG_2169

Kommentera

