Create

image

Damn right. Jag har på bara några dagar fått en ny insikt som har gjort att bildens citat fått en mer verklig innebörd. Det är svårt att förklara men på något sätt känner jag mig nu mer vuxen än jag gjort någonsin tidigare. Det är som att jag tidigast nu förstår att jag har allt eget ansvar för min livssituation. Det är så skönt för det ger ett lugn jag inte känt tidigare. Hoppas den känslan förankrar sig väl! :D

Ett steg i det här är att jag tagit bort genvägarna till Facebook och Insta på mobilen, helt enkelt för att jag (i enlighet med forskning) kände att jag blev mer stressad än inspirerad av att ta del av de sociala medierna. Jag tror att det har att göra med att när jag läser om andras liv känner jag att det inte är jag som bestämmer över vad jag påverkas av. Sen jag eliminera den rutinen upplever jag en stor frihet, ett nytt fokus på mig och människorna omkring mig. Jag kommer nog inte i första hand gå tillbaka till att ta del av flödet utan istället använda den energin till att läsa intressanta artiklar eller nyheter och såklart skriva själv. Det är ett stort steg för mig när det gäller att ta ansvar för att själv skapa sin egen framtid.

4 Comments

Lägg till →

  1. Samma här, känner också att det ger mer stress än inspiration. Man får massa input hela tiden som oftast är helt onödig och orelevant för en. Försöker också att bli av med mobilberoendet men har precis blivit med iPad så det blev inte lättare direkt ;) Har du läst Nedkopplad?

Kommentera

