Back

Hej hörrni. Jag har väl massor att berätta egentligen och samtidigt inte. Kan i alla fall börja med att säga att jag den 1 juli flyttar till en mysig tvåa i Majelden här i Linköping, så nu gäller det att spara massor till nödvändigheter och inredning. I skolan är det fullt upp, skriver en informell B-uppsats som ska vara klar till Valborg – gud vad fort tiden går! Bokutskicket blev uppskjutet på grund av det som hänt privat men jag ska skicka det till utvalda förlag den kommande veckan. Arbetar med den nu och kommer efter de grammatiska ändringarna bara förpacka och skicka den – utan krusiduller! Ska bli skönt när det äntligen är iväg. Då kommer jag fortsätta jobba för att uppmärksamma den i media men också gå vidare till nästa bokprojekt – jag har några på lager så får se vilket jag tar först. :)

Jag vill sammanfatta den senaste månaden och dess insikter det har inneburit för mig med ett citat.

”Alla människor upptäcker förr eller senare att de är sin egen själs trädgårdsmästare och regissör för sitt eget liv.”
– James Allen

Det är kämpigt med förändringar men allt känns rätt. Jag vet att hur det än blir så blir det aldrig som man tänkt sig – men det blir bra ändå. För att dra några klyschor. ;)

Glöm förresten inte att gå in på sidan Mina Egna Ord där jag är en av tre föreläsare som berättar om hur man kan dra nytta av tidigare hemska erfarenheter för att påverka och förändra. Jag berättar om våld i nära relationer medan duktiga Paulina och Inka berättar om sexuellt våld och olika aspekter inom detta.

IMG_20140420_133741Book in the making.

3 Comments

Lägg till →

  1. Låter som min farmors matservice ska till majelden?

Kommentera

