Changeling

Och då åsyftar jag inte filmen utan min situation. Tänk att man är samma människa men ändå inte på så många sätt. När folk säger att man förändrats – undrar om det är grundvärderingar man menar då eller andra, mer ytliga faktorer.

Folk ser så ofta förändring som något negativt. Men som jag brukar säga: förändras med världen eller gå under. Eller som ett ordspråk från Kina säger: den som är rädd för förändring är också rädd för livet. Sensmoralen: var inte fucking rädd för förändring. Det är alltid nice! För egentligen, vad förlorar man på det? Visst, man kanske tycker att man hade det bättre förut, men å andra sidan har det uppenbarligen hänt något som gör att man inte kan ha det som förut. Bara dumt att vara bakåtsträvande. Trångsynt. Usch!

Nahepp, jag ska fortsätta skriva min dagbok som blivit typ min bästa vän, men jag ville bara visa att jag lever och att jag uppdaterar när ni minst anar det.

bild 4

Och har man upplevt hat, slag, förnedring tills man inte längre finns
Som du fick göra många år, är det svårt att tro att man kan vara fin

Kommentera

