Dagboken

Ärligt talat skriver jag mer dagbok nu, försöker komma undan mobilens och datorns tangenter. Inte för att det går att läsa det jag skriver i dagboken men spelar ju ingen roll, skriver för att skriva – inget annat. Jag vill att ni ska få läsa vissa delar av det längre fram dock för jag hoppas att det kan vara igenkännande, men det kan bli en svår balans eftersom jag inte vill vara alltför utlämnande samtidigt som jag inte vill censuera bort essensen i texterna. Skulle kunna titta på det redan nu iofs… Ni kanske kan få ett litet smakprov.

Det här med att tillbringa mindre tid framför skärmar av olika slag handlar om att jag tror att jag lätt blir vilsen när jag lägger för mycket energi på det. Jag vill fortsätta inse att livet inte är fasaden alla visar upp genom olika sociala medier. Den tiden man lägger på att visa upp livet vill jag istället lägga på att bygga upp det. För mig har det handlat om att spela gitarr, skriva dagbok, ha kvalitetstid med Snuffi och mina människor, laga mat, planera projekt, dricka kaffe med mjölk (verkar äntligen som jag lärt mig!), träna osv. Jag vill ha tid för riktiga saker och ta reda på vad just riktiga saker innebär! Har även skrivit en bucket list där sång, dans, fadderbarn, Riofestival och piercing står med. Så himla klyschigt men verkar som att jag äntligen fattat det här med att utmana sig själv. Så i fredags drog jag en piercing genom septum, bara för att jag kommit på att jag tycker det är snyggt och jag trivs riktigt bra i den! Får se vad nästa galna grej blir. Crazy friday kanske är något man skulle anamma varje vecka. ;)

Jag vill naturligtvis dela med mig av mina texter, stora som små, men då blir det mer tid framför datorn vilket jag inte vill lägga nu. Så vi får se hur det blir längre fram, men som sagt: min dagbok skulle kunna bli en källa till några luddiga inlägg här på bloggen närmsta tiden. ;)

18/9-14
Jag ligger här i min egen lägenhet, med min egna katt på röven och mina egna gardiner i fönstrena. Det är fan freedom på riktigt. Helt galet skönt. Vill skriva av mig om så mycket men handen är för långsam, eftersom datoranvändande numera är index för skrift så nöjer jag mig med en bråkdel av det jag egentligen vill skriva. Syrran skrev idag, Helene alltså. Och ska åka till älskade Gugge och dem nästa helg. Börja typ tjuta när han ringde och frågade vad jag höll på med, när jag smsat honom om det där. Det finns så idiotiskt många människor som bryr sig om en. Fina, underbara vänner och familj. Borde göra det till ett uppdrag. Var en bra vän – på riktigt – minst en gång om dagen. Till den som behöver det mest eller kanske den som du inte hört av på länge. Personalfest hos Mickis imorgon iaf. Ska dricka TRE glas rött – inte mer. Hör du det Linette Caroline Margareta Stridh?! Vet fan inte ens om jag stavar mitt andranamn rätt haha, Maggan med eller utan H.
Whatevah! Skulle kunna skriva halva natten men P kickar igång nu så en rastlös Nets säger godnatt.

20141024_121547
Tack mitt lilla crew som hängde med mig. ;)

2 thoughts on “Dagboken

Kommentera

