Nova + Folkunga = sant

Som Folkungaskolan har skrivet på sin vägg ”2+2=5” är numera Novahuset + Folkungaskolan = pilotprojekt.

Hur som helst ska vi under hösten ge information till 20 klasser där vi kommer gå igenom allt som är bra att veta om sex och respekt. Normer, värderingar. Vad spelar det för roll att jag tar på tjejens rumpa när hon går förbi? Och om jag visade tuttarna för honom, det var ju bara webcam, man såg inte ens mitt ansikte. Jag vet inte om man kan kalla det för våldtäkt, han var ju typ mitt ragg och jag var ju stupfull, ingen kommer tro på att jag inte ville iallafall.

Osv,osv. Gråzonerna vid sex, vad är egentligen okej? Och vad har samhället för stöttande roll i detta? Detta kommer eleverna få ta till sig dels genom föreläsningar men också work-shops och olika övningar. Vi kommer även ha en föreläsning för allmänheten i Linköping om detta i höst så är du intresserad – gilla Novahuset på FB och håll utkik efter oss!

I samband med detta kommer jag naturligtvis att göra min bok tillgänglig eftersom den främst vänder sig till unga i situationer som har med relationsvåld och dessa ämnen att göra. Det kommer mer info om det, planen är att släppa den digitalt.

ArticlePage

På bilden Emilia, Paulina och jag som främst kommer driva det, med hjälp av Novahusets styrelse och såklart Folkungaskolans lärare, Pia Lövgren och Lotta Segersäll.

Kommentera

