När det blev en sådan där bra dag

Ibland bara blir det en sådan där bra dag. När våren känns som sommar, plugget känns som full kontroll och musklerna känns som syra. Då kan ju bara inte den kemiska reaktionen á la endorfinexplosion utebli, det kan den inte.

Tänkte på en sak, det finns ju vissa saker här i livet som känns närmast obligatoriska. Typ tak över huvudet, nära och kära, en dusch men också erfarenhet av att arbeta som flyttmedarbetare. Det gjorde min kära storebror när han var 16-ish så visst kanske det känns lite dumt att göra detta obligatoriska moment en smula sent, om man jämför. Men vad fasen, det är aldrig för sent att bättra sig. OCH så behöver man faktiskt inte jämföra med någon annan än sig själv. Även om man gör det.

Jag var lite spontan (och väldigt lättövertalad) idag också, så nu har jag 8 veckors bootcamp framför mig. När vi kör två kvällar i veckan vid Stångån som ligger 5 minuter bort kände jag att jag liksom inte kunde hitta ens en tillstymmelse till ursäkt varför jag inte skulle vara med. Behövs om man ska orka bära hela sommarn!

Och när man befinner sig på en så här hög serotoninnivå så bara måste man ju spy kärlek på sina vänner. Fy, vilka människor ni är. Sådär riktigt jäkla bra! Tacksamheten sprudlar.

Nä hörrni. Ibland får man helt enkelt bara gå efter:…

20150421_200309… ”Always look on the bright side of life.”

Kommentera

