Vattenfall

Alltså, jag MÅSTE bara slå ett slag för det här med mindfulness. När jag provat det själv med övningar hemma så tycker jag det funkar hyfsat även om rutinen rinner ut i sanden och jag till slut skiter i det. Men att gå upp tidigt på morgonen och dricka kaffe i lugn och ro och ta bussen in, sitta i det där rummet med de tända ljusen och hennes röst som guidar en på vägen till något som verkligen är… lugnt. Det är fan inte dåligt. Att man sen efter några minuter glömmer bort allt vad rimlighet är och helt plötsligt känner sig som ett evigt vattenfall – det är coolt. Det kanske inte låter mycket för världen men det var verkligen helt magiskt, jag kan inte beskriva det på något annat sätt än just att jag blev ett vattenfall, ett kraftfullt vattenfall. Det förväntade jag mig inte av den här första gången. Nae! Lite såld blev jag måste jag säga.

Min samtalskontakt brukar säga att jag alltid försöker uppnå mitt mått av perfektion och maximerat resultat, men i den här aktiviteten så kan jag ju faktiskt inte det. Jag kan varken förvänta mig eller prestera något så jag antar att det bokstavligt talat bara är att flyta med.

På tal om coolt så var jag med på Flashmoben på Stora torget vid Musikhjälpen, Kodjo och Gina blev så chockade haha. Det var häftigt. Grymma Emma och tjejerna i Da Flow! Här kan man se det: http://www.svtplay.se/klipp/5397616/flashmob-pa-karlekens-torg-till-emergency-med-icona-pop

Hur som Haber… Medicintime och sen dags att sova, mors. Just det, hade till och med en sån där konstigt bra dag så jag till och med ville visa mina awesome bell-bottoms som jag fått av wifey. Drägligt värre. Okej, nu ska jag inte vara så manisk. Godnatt.

20151216_103713

One Comment

Lägg till →

  1. Kanonbra och hur kul som helst <3

Kommentera

